« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
سیاسی؛
ارتقای روستا به بخش و ارتقا بخش به شهرستان یا همان تقسیمات کشوری از وظایف مجموعه وزارت کشور است و هیچ ارتباطی به نمایندگان مردم و کاندیدای انتخابات ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، مدتی است که زمزمه شهرستانی شدن دو بخش دیشموک و چاروسا در همه جا شنیده می‌شود و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به تازگی از احتمال قریب الوقوع شهرستانی شدن این دو بخش سخن به میان آورد و گفت: پیشنهاد شهرستانی شدن دو بخش چاروسا و دیشموک به هیأت دولت ارسال شده و امیدواریم هر چه سریع تر این درخواست مصوب شود تا مردم این دو بخش خوشحال شوند.

ارتقای دو بخش دیشموک و چاروسا به شهرستان هیچ ارتباطی به نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی ندارد | مردم را با این وعده و عیدها اغفال نکنید

مطابق با ماده 6 قانون ضوابط تقسیمات کشوری؛ شهرستان، واحدی از تقسیمات کشوری با محدوده جغرافیائی معین است و از بهم پیوستن چند بخش همجوار که از نظر عوامل طبیعی، ‌اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی واحد متناسب و همگنی را بوجود آورده‌ اند.

حداقل جمعیت شهرستان مطابق تبصره 1 با در نظر گرفتن وضع پراکندگی و اقلیمی کشور به دو درجه تراکمی زیاد 120 هزار نفر و تراکم متوسط 80 هزار نفر جمعیت تقسیم می‌شود. و در نقاط کم تراکم، دورافتاده، مرزی، جزایری و کویری و نقاط کمتر توسعه‌یافته (طبق فهرست سالانه دولت) با توجه به تمامی شرایط اقلیمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با تصویب هیئت وزیران میتواند کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

تبدیل روستا به شهر و ارتقای بخش به شهرستان در قالب قوانین تقسیمات کشوری و عموما با هدف بهبود خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌شود و تا زمانی‌ که زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از محورهای مواصلاتی، مراکز درمانی، بیمارستان، استقرار ادارات و حتی تآمین نیروی انسانی متصص برای ارتقای یک بخش به شهرستان و حتی تبدیل یک روستا به شهر وجود نداشته باشد، این کار اشتباه به نظر می‌رسد و نماینده وظیفه دارد ابتدائآ این زیرساخت ها را با هماهنگی و همکاری دولت مرتفع نموده تا وزارت کشور برای ارتقای آن وارد عمل شود.

شهرستانی شدن بخش‌های دیشموک و چاروسا موضوع جدید و تازه‌ای نیست و این مورد سالها قبل نیز بارها تکرار شد اما به دلایل مختلف از جمله ضعف شدید زیرساخت‌ها و مشکلات بی‌شمار محورهای ارتباطی و جاده‌های مواصلاتی و محرومیت بیش از پیش این منطقه باعث شده که این مهم تا به امروز انجام نشود.

ارتقای روستا به بخش و ارتقا بخش به شهرستان یا همان تقسیمات کشوری از وظایف مجموعه وزارت کشور از بخشدار گرفته تا استاندار و وزیر کشور است اما متاسفانه این روند در استان ما کاملا عکس قضیه است و تلاشهایی که مجموعه وزارت کشور انجام می‌دهند به اسم نماینده تمام می‌شود که در اصل جهت بهره برداری سیاسی و گرفتن رای مردم دست به چنین اقداماتی می‌زنند و این کار را به نام خودشان تمام می‌کنند.

هیچ نامزد انتخاباتی و نماینده‌ای نباید به خاطر پر کردن سبد آرای خود و بدست آوردن رای مردم در این دو بخش، از موضوع شهرستانی شدن سوء استفاده کرده و با انجام تبلیغات خلاف واقع، قول شهرستانی شدن را بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: